Teaching Activities
Teaching Year Semester Course Name Degree(s) Coordinator
2025/2026 Strategic Communication Doctorate Degree (PhD) in Communication; Yes
2024/2025 Strategic Communication Doctorate Degree (PhD) in Communication; No
2023/2024 Strategic Communication Doctorate Degree (PhD) in Communication; No
2022/2023 Strategic Communication Doctorate Degree (PhD) in Communication; No
2021/2022 Strategic Communication Doctorate Degree (PhD) in Communication; No
2020/2021 Strategic Communication Doctorate Degree (PhD) in Communication; No
2019/2020 Publicity, Innovation, and Creativity -- No
2019/2020 Strategic Communication -- No
Supervisions
Ph.D. Thesis (11)
Ongoing (6)
Student Name Title/Topic Language Status Institution Initial Year
Sofia Margardia Serra Dias da Cruz Conta-me como és: Storytelling digital na comunicação das marcas da Universidade de Lisboa Portuguese Developing Iscte 2024
Sofia Di Giovine Freire de Andrade Antunes Jovens adultos portugueses e a (des)conexão digital Portuguese Developing Iscte 2024
António Marino Bago de Uva de Almeida Lopes A representação do homem e das masculinidades na publicidade Portuguese Developing Iscte 2022
Lúcia Santos Pereira A importância dos influenciadores digitais nas estratégias de comunicação das marcas Portuguese Developing Iscte 2022
Carlos Alberto Monteiro Cabral A percepção sobre a publicidade a bebidas alcoólicas entre os jovens universitários no aquipélago de Cabo Verde: Análise de anúncios de outdoor e televisão Portuguese Developing Iscte 2022
Yuri Domingos José Lopes PUBLICIDADE E SUSTENTABILIDADE AMBIENTAL: Uso de selos ambientais, nas campanhas publicitárias das grandes empresas em Angola para a promoção de compromissos ambientais Portuguese Developing Iscte --
Concluded (5)
Student Name Title/Topic Language Institution Initial Year Concluding Year
Stover Eduardo Dunduma Ezequias Internet e a publicidade em Angola: o olhar da religão e dos religiosos sobre os produtos de "entretenimento" Portuguese Iscte 2022 2025
Hadassa Guimarães Oliveira Beleza feminina, representatividade e a quarta onda feminista: uma análise comparativa entre campanhas publicitárias brasileiras e portuguesas de marcas modistas e de produtos/serviços cosméticos Portuguese Iscte 2022 2025
Marina Alexandra Ventura Gomes "Atração de talento da Geração Y(Z) - o caso das organizações das Tecnologias da Informação" Portuguese Iscte 2015 2022
Cristina Alexandra Figueiredo Santos Os jovens, o consumo e a identidade: uma trilogia contemporânea? O consumo de marcas de vestuário e de calçado e a construção identitária juvenil. Iscte 2010 2015
Isabel Maria Bernardo Pereira Farinha Media escolar: espaço de consumo de uma cultura 'mcdonaldizada'? Portuguese Iscte 2009 2013
M.Sc. Dissertations (11)
Ongoing (4)
Student Name Title/Topic Language Status Institution Initial Year
Maria Laura Afonso Lino Influencer Marketing: The Importance of Authenticity in L'Oreal Brand Communication Portuguese Delivered Iscte 2024
Joana Paulo Raposo Artificial Intelligence-Generated Digital Advertising: Perception and Behaviour of Young Consumers Developing Iscte 2025
Luísa Nunes Ribeiro How videos on social media encourage impulsive and excessive consumption Developing Iscte 2025
Maria Ferreirinha Baptista Moreira Rato Artificial Intelligence in Instagram Campaigns: compromising creativity and the need for human presence Developing Iscte 2024
Concluded (7)
Student Name Title/Topic Language Institution Initial Year Concluding Year
Mariana Sousa Pinto Matos Marques Celebrity Brands and consumer behavior. Portuguese Iscte 2024 2025
Patrícia dos Santos Cravo The digital marketing revolution after online social networks: Influencers as part of communication plans Portuguese Iscte 2024 2024
Vinicius Gomes Barbizani de Carvalho ONLINE WINE CULTURE IN PORTUGAL -People's relationship with wine on the internet Portuguese Iscte 2020 2021
António Marino Bago de Uva de Almeida Lopes Men's Status in Advertising in Portugal Portuguese Iscte 2018 2020
Hadassa Guimarães Oliveira The image of feminine beauty in Brazil and Portugal: A case study of the Spring / Summer 2018 Campaigns of the Facebook pages of the C & A brand - Differences, stereotypes and representations. Portuguese Iscte 2019 2019
Laura Isabel Melo Pinheiro O Slogan Publicitário: Como as Marcas comunicam com os consumidores Portuguese Iscte 2016 2017
Patrícia Vale Lourenço Comunicação Integrada e Redes Sociais: Uma questão de Influência Portuguese Iscte 2010 2012