Teaching Activities
Teaching Year Semester Course Name Degree(s) Coordinator
2024/2025 Strategic Communication Doctorate Degree (PhD) in Communication; No
2023/2024 Strategic Communication Doctorate Degree (PhD) in Communication; No
2022/2023 Strategic Communication Doctorate Degree (PhD) in Communication; No
2021/2022 Strategic Communication Doctorate Degree (PhD) in Communication; No
2020/2021 Strategic Communication Doctorate Degree (PhD) in Communication; No
2019/2020 Publicity, Innovation, and Creativity -- No
2019/2020 Strategic Communication Doctorate Degree (PhD) in Communication; No
Supervisions
Ph.D. Thesis (10)
Ongoing (7)
Student Name Title/Topic Language Status Institution Initial Year
Sofia Margardia Serra Dias da Cruz Conta-me como és: Storytelling digital na comunicação das marcas da Universidade de Lisboa Portuguese Developing ISCTE-IUL 2024
Sofia Di Giovine Freire de Andrade Antunes Jovens adultos portugueses e a (des)conexão digital Portuguese Developing ISCTE-IUL 2024
Stover Eduardo Dunduma Ezequias Internet e a publicidade em Angola: o olhar da religão e dos religiosos sobre os produtos de entretenimento Portuguese Developing ISCTE-IUL 2022
António Marino Bago de Uva de Almeida Lopes A representação do homem e das masculinidades na publicidade Portuguese Developing ISCTE-IUL 2022
Lúcia Santos Pereira A importância dos influenciadores digitais nas estratégias de comunicação das marcas Portuguese Developing ISCTE-IUL 2022
Hadassa Guimarães Oliveira Beleza feminina, representatividade e a quarta onda feminista: uma análise comparativa entre campanhas publicitárias brasileiras e portuguesas de marcas modistas e produtos/serviços cosméticos Portuguese Developing ISCTE-IUL 2022
Carlos Alberto Monteiro Cabral A percepção sobre a publicidade a bebidas alcoólicas entre os jovens universitários no aquipélago de Cabo Verde: Análise de anúncios de outdoor e televisão Portuguese Developing ISCTE-IUL 2022
Concluded (3)
Student Name Title/Topic Language Institution Initial Year Concluding Year
Marina Alexandra Ventura Gomes "Atração de talento da Geração Y(Z) - o caso das organizações das Tecnologias da Informação" Portuguese ISCTE-IUL 2015 2022
Cristina Alexandra Figueiredo Santos Os jovens, o consumo e a identidade: uma trilogia contemporânea? O consumo de marcas de vestuário e de calçado e a construção identitária juvenil. ISCTE-IUL 2010 2015
Isabel Maria Bernardo Pereira Farinha Media escolar: espaço de consumo de uma cultura 'mcdonaldizada'? Portuguese ISCTE-IUL 2009 2013
M.Sc. Dissertations (6)
Ongoing (1)
Student Name Title/Topic Language Status Institution Initial Year
Patrícia dos Santos Cravo The digital marketing revolution after online social networks: from being users to being part of communication plans Developing ISCTE-IUL 2024
Concluded (5)
Student Name Title/Topic Language Institution Initial Year Concluding Year
Vinicius Gomes Barbizani de Carvalho ONLINE WINE CULTURE IN PORTUGAL -People's relationship with wine on the internet Portuguese ISCTE-IUL 2020 2021
António Marino Bago de Uva de Almeida Lopes Men's Status in Advertising in Portugal Portuguese ISCTE-IUL 2018 2020
Hadassa Guimarães Oliveira The image of feminine beauty in Brazil and Portugal: A case study of the Spring / Summer 2018 Campaigns of the Facebook pages of the C & A brand - Differences, stereotypes and representations. Portuguese ISCTE-IUL 2019 2019
Laura Isabel Melo Pinheiro O Slogan Publicitário: Como as Marcas comunicam com os consumidores Portuguese ISCTE-IUL 2016 2017
Patrícia Vale Lourenço Comunicação Integrada e Redes Sociais: Uma questão de Influência Portuguese ISCTE-IUL 2010 2012