| Teaching Year | Semester | Course Name | Degree(s) | Coordinator |
|---|---|---|---|---|
| 2025/2026 | 2º | Indicators and Statistics in Public Policy | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2025/2026 | 2º | Laboratory: Statistical Sources and Indicators | Bachelor Degree in Sociology; Bachelor Degree in Sociology (PL); | Yes |
| 2025/2026 | 1º | Using Statistical Indicators | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2025/2026 | 1º | Data in Science, Bussiness and Society | Bachelor Degree in Data Science (PL); Bachelor Degree in Data Science; | No |
| 2025/2026 | 1º | Applied Research Methods | Doctorate Degree (PhD) in Transitions to Sustainability; Doctorate Degree (PhD) in International Studies; | No |
| 2025/2026 | 1º | Laboratory: Observational Field Research | Bachelor Degree in Sociology; | Yes |
| 2025/2026 | 1º | Using Content Analysis Software | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2024/2025 | 2º | Indicators and Statistics in Public Policy | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2024/2025 | 2º | Laboratory: Statistical Sources and Indicators | Bachelor Degree in Sociology; Bachelor Degree in Sociology (PL); | Yes |
| 2024/2025 | 1º | Using Statistical Indicators | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2024/2025 | 1º | Applied Research Methods | Doctorate Degree (PhD) in Transitions to Sustainability; Doctorate Degree (PhD) in International Studies; | No |
| 2024/2025 | 1º | Laboratory: Observational Field Research | Bachelor Degree in Sociology; | Yes |
| 2024/2025 | 1º | Using Content Analysis Software | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2023/2024 | 2º | Indicators and Statistics in Public Policy | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2023/2024 | 2º | Laboratory: Statistical Sources and Indicators | Bachelor Degree in Sociology; Bachelor Degree in Sociology (PL); | Yes |
| 2023/2024 | 1º | Using Statistical Indicators | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2023/2024 | 1º | Data in Science, Bussiness and Society | Bachelor Degree in Data Science (PL); Bachelor Degree in Data Science; | No |
| 2023/2024 | 1º | Applied Research Methods | Doctorate Degree (PhD) in International Studies; | No |
| 2023/2024 | 1º | Data to Decision in Public Management | -- | Yes |
| 2023/2024 | 1º | Using Content Analysis Software | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2022/2023 | 2º | Indicators and Statistics in Public Policy | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2022/2023 | 2º | Applied Research Methods | Doctorate Degree (PhD) in International Studies; | No |
| 2022/2023 | 2º | Extensive Research Methods | Bachelor Degree in Political Science; | No |
| 2022/2023 | 2º | Laboratory: Statistical Sources and Indicators | Bachelor Degree in Sociology (PL); | Yes |
| 2022/2023 | 1º | Using Statistical Indicators | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2022/2023 | 1º | Data in Science, Bussiness and Society | Bachelor Degree in Data Science (PL); Bachelor Degree in Data Science; | No |
| 2022/2023 | 1º | Using Content Analysis Software | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
Integrated Researcher
CIES-Iscte - Centre for Research and Studies in Sociology
(ESPP)
[Gender, Life Course and Health]
Teaching Activities
Supervisions
Ph.D. Thesis (6)
Ongoing (3)
| Student Name | Title/Topic | Language | Status | Institution | Initial Year |
|---|---|---|---|---|---|
| Pedro Miguel dos Santos Lopes Pereira | "Da participação no comércio eletrónico na União Europeia" | Portuguese | Developing | Iscte | 2022 |
| Nilza do Rosário Prata Caeiro | O papel da Tecnologia Sistemas de Informação Geográfica na Implementação de Políticas Públicas Territoriais | Portuguese | Developing | Iscte | 2022 |
| Ricardo Henrique Gonçalves Fidalgo | Os Media e a transmissão de valores antidemocráticos na África do Sul no período pós apartheid: Populismo, xenofobia e discursos de ódio nos medis sul-africanos. | Portuguese | Developing | Iscte | 2022 |
Concluded (3)
| Student Name | Title/Topic | Language | Institution | Initial Year | Concluding Year |
|---|---|---|---|---|---|
| Maria do Rosário dos Santos Garcia Gomes | O eGovernment em Portugal - Literacia Digital e Dificuldades de Difusão de Políticas Públicas | Iscte | 2016 | 2019 | |
| Sónia Piedade Apolinário Ribeiro Gomes | O Esperanto em Portugal. Língua Internacional e Movimentos Sociais | Iscte | 2013 | 2017 | |
| Ana Elisa Carreta de Sousa | As TIC no ensino Profissional e tecnológico | Iscte | 2012 | 2015 |
M.Sc. Dissertations (9)
Ongoing (4)
| Student Name | Title/Topic | Language | Status | Institution | Initial Year |
|---|---|---|---|---|---|
| Eduardo de Sousa da Silveira Cabral | Values and Military Service - A study on enslitment propensity of Portuguese Youth | Portuguese | Delivered | Iscte | 2025 |
| Sofia Alexandra Santos de Moura | O acesso ao ensino superior de titulares de cursos profissionais | Developing | Iscte | 2025 | |
| Daniela Augusta Galhardo Marques de Oliveira | Ressurgimento de regimes militares na África Ocidental: análise dos governos de junta militar do Burkina Faso, da Guiné-Conacri, do Mali e do Níger. | Developing | Iscte | 2024 | |
| Carolina Ferrero da Cruz Vaz | A Voz das crianças institucionalizadas na formulação de Políticas Públicas inclusivas | Developing | Iscte | -- |
Concluded (5)
| Student Name | Title/Topic | Language | Institution | Initial Year | Concluding Year |
|---|---|---|---|---|---|
| Lucca Arcírio Toscanini | Housing First : Achievements, limitations and possibilities. | Portuguese | Iscte | 2021 | 2023 |
| Fernando Paulo Mateus Lopes | Student Management Platforms - The Platform e360 | Portuguese | Iscte | 2019 | 2022 |
| Gerard Roset Alvarez | SPAIN AND THE EUROPEAN FUNDS: RADIALITY OR TRANSVERSALITY | Spanish/Castilian | Iscte | 2018 | 2021 |
| Sónia Alexandra Bernardo Correia | Relações de Género em Contexto de Trabalho Criativo Representações e Práticas Sociais | Portuguese | Iscte | 2016 | 2017 |
| Carla Maria Cordeiro Matias | Abandono escolar no 3º ciclo do Ensino Superior ISCTE - IUL: Estudo de caso | Portuguese | Iscte | 2012 | 2013 |
Português