| Teaching Year | Semester | Course Name | Degree(s) | Coordinator |
|---|---|---|---|---|
| 2025/2026 | 2º | Sociology of Gender | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2025/2026 | 2º | Contemporary Sociological Theories: Major Works | Doctorate Degree (PhD) in Sociology; | Yes |
| 2025/2026 | 2º | Contemporary Debates in Sociological Theory | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2025/2026 | 1º | Sociology of Gender | -- | Yes |
| 2025/2026 | 1º | Studies and Theories on Gender | Master Degree in Interdisciplinary Studies on Gender and Sexuality; | No |
| 2025/2026 | 1º | Studies and Theories on Sexuality | Master Degree in Interdisciplinary Studies on Gender and Sexuality; | No |
| 2025/2026 | 1º | Project Design em Estudos Interdisciplinares sobre Género e Sexualidade | Master Degree in Interdisciplinary Studies on Gender and Sexuality; | No |
| 2025/2026 | 1º | Object and Method of Sociology | Bachelor Degree in Sociology (PL); | Yes |
| 2025/2026 | 1º | Contemporany Sociology Theory | Bachelor Degree in Sociology; | Yes |
| 2025/2026 | 1º | Institutions in Contemporary Societies | -- | Yes |
| 2025/2026 | 1º | Contemporary Social Inequalities | -- | No |
| 2024/2025 | 2º | Sociology of Gender | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2024/2025 | 2º | Contemporary Sociological Theories: Major Works | Doctorate Degree (PhD) in Sociology; | Yes |
| 2024/2025 | 2º | Contemporary Debates in Sociological Theory | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2024/2025 | 1º | Sociology of Gender | -- | Yes |
| 2024/2025 | 1º | Studies and Theories on Gender | Master Degree in Interdisciplinary Studies on Gender and Sexuality; | No |
| 2024/2025 | 1º | Object and Method of Sociology | Bachelor Degree in Sociology (PL); | Yes |
| 2024/2025 | 1º | Contemporany Sociology Theory | Bachelor Degree in Sociology (PL); | Yes |
| 2024/2025 | 1º | Institutions in Contemporary Societies | -- | Yes |
| 2023/2024 | 2º | Sociology of Gender | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2023/2024 | 2º | Contemporary Debates in Sociological Theory | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2023/2024 | 1º | Sociology of Gender | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2023/2024 | 1º | Object and Method of Sociology | Bachelor Degree in Sociology (PL); | Yes |
| 2023/2024 | 1º | Contemporany Sociology Theory | Bachelor Degree in Sociology (PL); | No |
| 2023/2024 | 1º | Institutions in Contemporary Societies | -- | Yes |
| 2022/2023 | 2º | Contemporary Debates in Sociological Theory | -- | No |
| 2021/2022 | 2º | Sociology of Gender | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2021/2022 | 2º | Contemporary Debates in Sociological Theory | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2021/2022 | 1º | Sociology of Gender | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2021/2022 | 1º | Sociology of the Family | -- | Yes |
| 2021/2022 | 1º | Readings in Political Economy | -- | No |
| 2021/2022 | 1º | Object and Method of Sociology | Bachelor Degree in Sociology (PL); | Yes |
| 2021/2022 | 1º | Contemporany Sociology Theory | Bachelor Degree in Sociology (PL); | No |
| 2020/2021 | 2º | Sociology of Gender | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2020/2021 | 1º | Sociology of Gender | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2020/2021 | 1º | Sociology of the Family | -- | Yes |
| 2020/2021 | 1º | Readings in Political Economy | Master Degree in Political Economy; | No |
| 2020/2021 | 1º | Object and Method of Sociology | Bachelor Degree in Sociology (PL); | Yes |
| 2020/2021 | 1º | Contemporany Sociology Theory | Bachelor Degree in Sociology (PL); | No |
| 2019/2020 | 2º | Contemporary Sociological Theories: Major Works | Doctorate Degree (PhD) in Sociology; | Yes |
| 2019/2020 | 2º | Contemporary Debates in Sociological Theory | -- | No |
| 2019/2020 | 1º | Sociology of Gender | Institutional Degree in Escola de Sociologia e Políticas Públicas; | Yes |
| 2019/2020 | 1º | Sociology of the Family | -- | No |
| 2019/2020 | 1º | Empowering Women in the 21st Century | -- | No |
| 2019/2020 | 1º | Object and Method of Sociology | Bachelor Degree in Sociology (PL); | Yes |
| 2019/2020 | 1º | Contemporany Sociology Theory | Bachelor Degree in Sociology; Bachelor Degree in Sociology (PL); | Yes |
Integrated Researcher
CIES-Iscte - Centre for Research and Studies in Sociology
(ESPP)
[Gender, Life Course and Health]
Teaching Activities
Supervisions
Ph.D. Thesis (13)
Ongoing (5)
| Student Name | Title/Topic | Language | Status | Institution | Initial Year |
|---|---|---|---|---|---|
| Aldrin Cardoso Vasconcelos | Heteronormatividade estrutural: Competências em género e sexualidade para o serviço social | Portuguese | Developing | Iscte | 2022 |
| Adedoja Aminat Adeyemi | Sexuality in Yoruba Oral Traditions and the Burden of Morality on Women | English | Developing | Iscte | -- |
| Fernando André Rosa | Portuguese | Developing | Iscte | -- | |
| Pedro Casa Nova da Costa Martins | Razão Sociológica e Ideologia: o caso do dilema agente-estrutura | Portuguese | Developing | Iscte | -- |
| Ana Caroline Trindade dos Santos | Racialization, Racism, Social Workers, Social Work, Brazil, Portugal | Portuguese | Developing | Iscte | -- |
Concluded (8)
| Student Name | Title/Topic | Language | Institution | Initial Year | Concluding Year |
|---|---|---|---|---|---|
| Ana Caroline Trindade dos Santos | As expressões do preconceito étnico-racial e seus desdobramentos no trabalho do/a assistente social no Brasil e em Portugal | Portuguese | Iscte | 2017 | 2024 |
| Fernando Manuel André Rosa | O género em recontextualização: trajetórias queer, pedagogias feministas | Iscte | 2014 | 2022 | |
| Nélson Ramalho | "Becoming Travesti: Life Trajectories, Prostitution and Social Vulnerability" | Portuguese | Iscte | -- | 2019 |
| Nélson Alves Ramalho | Virar Travesti - Trajetórias de vida, Prostituição e Vulnerabilidade Social | Iscte | 2013 | 2019 | |
| Joacine Katar Moreira | Portuguese | Iscte | -- | 2018 | |
| Guilherme Gomes Ferreira | Portuguese | Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (Brasil) | -- | 2018 | |
| Guilherme Gomes Ferreira | Donas de rua, vidas lixadas: interseccionalidades e marcadores sociais nas experiências de travestis com o crime e o castigo | Iscte | 2018 | 2018 | |
| Joacine Elysees Katar Tavares Moreira Paquete | A Cultura di Matchundadi na Guiné-Bissau: Género, Violências e Instabilidade Política | Iscte | 2017 | 2018 |
M.Sc. Dissertations (19)
Ongoing (1)
| Student Name | Title/Topic | Language | Status | Institution | Initial Year |
|---|---|---|---|---|---|
| Katarzyna Bielak | Navigating social life without alcohol: challenges for sober-curious, young adults in Poland | Developing | Iscte | 2025 |
Concluded (18)
| Student Name | Title/Topic | Language | Institution | Initial Year | Concluding Year |
|---|---|---|---|---|---|
| Raquel Fiúza Ribeiro Lopes | The Life Trajectory of Women in Prostitution | Portuguese | Iscte | 2024 | 2025 |
| Pedro Casa Nova da Costa Martins | Agent-Structure Dilemma: between Reason and Ideology | English | Iscte | 2024 | 2024 |
| Ana Rita Amaral Arruda | From Healing Spells to Heroines: Women's Roles in Contemporary Gaming | Iscte | 2024 | 2024 | |
| Lorena Testa Anderáos | Who taught you to love?Romantic Narrative Patterns and Gender Normative Roles in the Hollywood Film Industry. | Portuguese | Iscte | 2022 | 2023 |
| Bilyana Antonieva Zdravkova | Experiences of diverse and queer youth with Sexuality Education in Lisbon, Portugal | English | Iscte | 2021 | 2022 |
| Sophie Van Der Does | Hegemonic masculinity and right-wing populism. The case of Chega. | English | Iscte | 2022 | 2022 |
| Vera Maria Marques Ramos | Simply arrested -Simply reclusive - Case study at a Female Prison in Tires | Portuguese | Iscte | 2018 | 2020 |
| Inês Filipa General Trindade | Social representations of gender and sexuality in Portalegre and Lisbon | Portuguese | Iscte | 2019 | 2020 |
| António Pedro Vital da Fonseca | Nocturnal Wanderings - Contributions to a sociology of striptease | Portuguese | Iscte | 2018 | 2019 |
| Filipa Alexandra Torgal Godinho | 'Princesses' and 'Champions': Processes of gender enforcement and learning in a kindergarten room | Portuguese | Iscte | 2018 | 2019 |
| Ana Sofia da Conceição Serrano | O individuo homossexual e a utilização de redes sociais online - A (re)construção da(s)identidade(s) | Portuguese | Iscte | 2014 | 2016 |
| Maria Carolina de Castro Amado | Representações de mulheres solteiras na cidade de Lisboa | Portuguese | Iscte | 2013 | 2016 |
| Alexandre Martins Vaz | Galdérias e Garanhões - O Duplo Padrão Sexual e a Construção do Género nas práticas discursivas dos jovens | Portuguese | Iscte | 2014 | 2015 |
| Mafalda Almeida Munhá Fernandes | Manifestações de Resistência ao Consumo: da crença à prática | Portuguese | Iscte | 2012 | 2014 |
| Marta Sofia da Silva Martins | Experiências de conjugalidade em idade tardia: Fatores motivacionais assumidos | Portuguese | Iscte | 2013 | 2014 |
| Mariana Araújo Marques | Maternidade Transnacional: O exercício da maternidade por mulheres que imigraram sem os filhos | Portuguese | Iscte | 2013 | 2014 |
| Ana Rita Mateus César Augusto | Consequências das Rupturas Conjugais na Reestruturação das Redes Sociais | Portuguese | Iscte | 2012 | 2013 |
| José Pedro Figueira de Sousa Aguiar Teixeira | Praticas e negociações alimentares das crianças em contexto familiar: um estudo de caso exploratório na região de Lisboa | Portuguese | Iscte | 2012 | 2013 |
M.Sc. Final Projects (3)
Concluded (3)
| Student Name | Title/Topic | Language | Institution | Initial Year | Concluding Year |
|---|---|---|---|---|---|
| José Eduardo Palma Batista Marques | O ARTISTA SOL - ser absoluto na façanha. O colectivo na produção artística contemporanea | Portuguese | Iscte | 2013 | 2015 |
| Vitória Inácia Viegas Teles Grilo | Viver com arte - a dança como forma de inclusão social. A sua aplicação em projectos sociais: Escola Livre de Dança da Maré (Rio de Janeiro) | Portuguese | Iscte | 2011 | 2014 |
| Ana Maria Varela Semedo de Pina | Indústrias Culturais e Criativas como facilitadoras da Inclusão Social; Boas Práticas | Portuguese | Iscte | 2012 | 2014 |
Português