Capítulo de livro
Tourism business startup: recognizing opportunities and barriers to entry
Álvaro Dias (Dias, Á.);
Título Livro
Handbook of Tourism Entrepreneurship
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
--
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2024-11-02 17:51)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Entrepreneurship and start-ups are extremely important in the tourism sector, providing ‘new blood’ to the industry in terms of innovation, sustainability and competitiveness. Despite this importance, the research dedicated to these issues is still scarce and disperse. As such, this chapter aims to explore the topic of tourism start-ups from several perspectives: theoretical underpinnings of existing research, barriers, and opportunities. It converges with the proposal of a model that integrates the dimensions of human capital, social capital, and environment, highlighting the crucial role that place plays in the development of these factors and in start-ups.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Entrepreneurship,Nascent entrepreneurs,Early stage,Seed capital,Social capital,Human capital
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Referências nos Media Relacionadas

Esta publicação está associada ao(s) registo(s) de referências nos media seguinte(s):

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.