Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
The impact of islands image on tourists’ satisfaction and place identity
Título Revista
Journal for International Business and Entrepreneurship Development
Ano (publicação definitiva)
2013
Língua
Inglês
País
Suíça
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
The main goal of this study is to provide a contribution to the newly emerging field of place identity by studying the relationship between the dimensions of place image and satisfaction, as well as between the dimensions of place image and place identity. Based on previous literature, a model was tested using tourists who stayed in Sao Tome and Principe islands. The main findings suggest that typicality (houses, handcraft, and facilities), place quality (beaches, resorts, and accommodations), and agreeableness (friendship of local habitants, quiet place, climate, nature, coffee and cocoa plantations) have a significant effect on satisfaction and place identity.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Destination image,Place identity,Typicality,Agreeableness,Africa,Emerging tourism destination,Entrepreneurship development
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.