Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Título Revista
Journal of Promotion Management
Ano (publicação definitiva)
2016
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
The purpose of this study is to analyze antecedents and consequences of affective commitment toward recycling and environmental preservation. The study hypothesizes that individuals whose recycling and environmental preservation has great meaning for their inner self and a positive influence on the way others see them will be more committed to recycling. A sample of 364 individuals was used to test the model. Findings reveal the importance of pleasant arousal in reinforcing self-expressive recycling in order to increase the affective commitment. Committed individuals seem to be more willing to sacrifice for the cause and spread the word in its favor
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Affective commitment,Environmental preservation,Millennials,Pleasant arousal,Portugal,Promotion,Self-expressive recycling,Societal marketing
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UID/GES/00315/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.