Ciência-IUL
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Descrição Detalhada da Publicação
Pressing the buy button: generation Y's online clothing shopping orientation and its impact on purchase
Título Revista
Clothing and Textiles Research Journal
Ano (publicação definitiva)
2016
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
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Abstract/Resumo
The authors investigated the effect of the nine most accepted factors of online shopping orientation on online purchase intention through perceived behavioral control and attitude toward purchase of clothing. They suggest that in-home shopping tendency, convenience consciousness, and impulse purchase are the most significant constructs in building consumers’ online shopping orientation. Impulse and convenience for online shoppers appear to be more important than recreational shopping. Online shopping orientation seems to have a positive influence on perceived behavioral control and attitude toward purchase. Implications of the results are discussed to provide guidance for managers and future researchers.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Attitude,Fashion,Purchase behavior,Shopping orientation
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
- Outras Ciências Sociais - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
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UID/GES/00315/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
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Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.