Publicação em atas de evento científico
Engaging tourists with museums in the destination Lisbon
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Eduardo Sarmento Ferreira (Ferreira, E. S.);
Proceedings of ANZMAC 2016 - Marketing in a Post-Disciplinary Era
Ano (publicação definitiva)
2016
Língua
Inglês
País
Austrália
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N.º de citações: 1

(Última verificação: 2024-04-22 13:37)

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Abstract/Resumo
The aim of this study is to analyze the relationships among the concepts of serious leisure and museum prestige on engagement with museums, pleasant emotions, memory, and word-of-mouth among Lisbon tourists. Findings reveal that reflective motivations are one important driver of engagement. Be engaged with museums lead to create positive emotions and memories, which, in turn, contribute to the willingness to communicate and recommend the Lisbon museums to others.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Engagement,Serious leisure,Prestige,Museum,Tourists
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Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia