Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Proceedings of ANZMAC 2016 - Marketing in a Post-Disciplinary Era
Ano (publicação definitiva)
2016
Língua
Inglês
País
Austrália
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
The aim of this study is to analyze the relationships among the concepts of serious leisure and museum prestige on engagement with museums, pleasant emotions, memory, and word-of-mouth among Lisbon tourists. Findings reveal that reflective motivations are one important driver of engagement. Be engaged with museums lead to create positive
emotions and memories, which, in turn, contribute to the willingness to communicate and recommend the Lisbon museums to others.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Engagement,Serious leisure,Prestige,Museum,Tourists
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UID/GES/00315/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |