Outras publicações
Using the balanced scorecard as a tool for performance management of higher education degrees
Elsa Cardoso (Cardoso, E.); Maria Trigueiros (Trigueiros, M. J.);
Título Revista/Livro/Outro
13th International Conference of European University Information Systems (EUNIS 2007)
Ano (publicação definitiva)
2007
Língua
Inglês
País
França
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 5

(Última verificação: 2024-04-22 03:21)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
This paper describes the application of the Balanced Scorecard (BSC) as a tool for performance management of Higher Education degrees. A generic performance management framework has been developed using the BSC as a strategic management system that enables the different stakeholders to effectively execute and monitor the strategy outlined for the degree. The cascading process of the high-level BSC of the degree’s coordination into the lower-level BSC of individual courses will be detailed. The MSIAD degree – a Master degree in Integrated Decision Support Systems lectured in the Department of Information Sciences and Technologies of ISCTE will be used to exemplify the application of the generic BSC framework.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
  • Engenharia Eletrotécnica, Eletrónica e Informática - Engenharia e Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.