Publicação em atas de evento científico
A methodology for the creation and restructuring higher education degrees conformed to the Bologna goals: A practical case study
Maria Trigueiros (Trigueiros, M. J.); Elsa Cardoso (Cardoso, E.);
12th International Conference of Eurpean University Information Systems (EUNIS 2006)
Ano (publicação definitiva)
2006
Língua
Inglês
País
Estónia
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 4

(Última verificação: 2024-03-24 18:32)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The Bologna process is currently the biggest challenge faced by the European academic society, since it forces a reform of the strategies and options adopted in the past. This paper presents a methodology for the creation and restructuring Higher Education degrees that has been developed at the Department of Information Sciences and Technologies (DCTI) of the Higher Institute of Social and Business Studies (ISCTE), in Portugal. This paper describes the theoretical concepts of the methodology and its practical application to a case study – the restructuring of an undergraduate degree in Informatics and Management.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Bologna process,Decision support systems,Strategic systems
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
  • Engenharia Eletrotécnica, Eletrónica e Informática - Engenharia e Tecnologia
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.