Artigo em revista científica
Perceptions of the teutonic online market and opportunities for adventure travel industry
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Eduardo Moraes Sarmento (Ferreira, E. M.); Constantin Witt-Dörring (Witt-Dörring, C.);
Título Revista
Revista Turismo e Desenvolvimento/Journal of Tourism and Development
Ano (publicação definitiva)
2017
Língua
Inglês
País
Portugal
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2024-11-18 01:11)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
This article analyses the potential of e-commerce in the niche market of adventure travels. Tourists have been increasingly booking travels worldwide with the help of online platforms instead of the offline and traditional travel agencies. This situation performs an opportunity to maximize the online travel market. Another important trend is related to e-commerce business that has also been increasing as well as the market for adventure tourism. Under this context, the present article analyzed several existent online platforms for booking adventure travels through a survey of 310 questionnaires in order to find out the Teutonic consumer perception about such platforms.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Adventure travel tourism,Online experience economy,Generation Y
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.