Capítulo de livro
IoT sustainability in higher education: an exploratory study
Helena Belchior Rocha (Belchior-Rocha, H.); Filomena Almeida (Almeida, F. N.); Ricardo Abreu (Abreu, R.);
Título Livro
Smart Marketing with the Internet of Things
Ano (publicação definitiva)
2018
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Abstract/Resumo
The widespread use of new information technologies has brought new challenges to society and in particular to forcing innovation in education and training by changing the paradigm of education. However, there still seems to be no consensus on how best to use new information technologies in educational practices. In this context, and because it is important to know, debate, think, and plan the future role of these new technologies in teaching/training, the authors conducted an exploratory study with the Delphi technique. The experience and creativity of a panel of experts will lead to a categorical scale and to the elaboration of an instrument with a preliminary list of indicators to be applied to students and professors and evaluate the sustainability of IoT in higher education.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia
UID/SOC/03126/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.