Publication in conference proceedings Q4
Jogando Pokémon Go: A realidade aumentada nos telemóveis
Ivo Sousa (Sousa, I. D. de.); Bráulio Alturas (Alturas, B.);
14th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI'2019)
Year (definitive publication)
2019
Language
Portuguese
Country
United States of America
More Information
Web of Science®

This publication is not indexed in Web of Science®

Scopus

Times Cited: 0

(Last checked: 2025-12-22 02:51)

View record in Scopus

Google Scholar

Times Cited: 2

(Last checked: 2025-12-18 11:13)

View record in Google Scholar

This publication is not indexed in Overton

Abstract
A realidade virtual e aumentada é cada vez mais utilizada em jogos. O objetivo deste artigo é apresentar a experiência dos autores a jogar Pokémon Go. São destacados duas questões. Uma delas é alteração da relação com a realidade ao jogar Pokémon Go. A outra é a relação com os outros jogadores.
Acknowledgements
--
Keywords
Pokémon Go,Jogo,Telemóvel,Realidade aumentada
  • Computer and Information Sciences - Natural Sciences
Funding Records
Funding Reference Funding Entity
UID/MULTI/0446/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia