Artigo em revista científica Q2
Fostering online relationships with brands through websites and social media brand pages
Luisa Pinto (Pinto, L.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Paulo Rita (Rita, P.); Eduardo Moraes Sarmento (Sarmento, E. M.);
Título Revista
Journal of Promotion Management
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Reino Unido
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Abstract/Resumo
The current study explores how brands create and maintain online relationships with consumers through their Websites, Facebook and Instagram brand pages. Findings show that Websites perform better in the two strategies disclosure and information dissemination. Regarding the strategy interactivity and involvement, websites lack interactive features that allow firms to engage with consumers, such as commenting and sharing opportunity. Managerial implications of the study are also provided.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Online relationships,Websites,Facebook,Instagram,Social media
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2019 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.