Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
2019 ANZMAC Conference Proceedings
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Nova Zelândia
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
The aim of the current study is to go further in understanding how Hofstede’s cultural dimensions can contribute to mirror differences between cultures in social media context. The data are extracted from 6750 posts from 225 different Facebook brand pages and 15 different countries. Thus, engagement metrics (e.g., the amount of likes, shares and comments, as well as funny likes) are analyzed through correlation analysis. Findings reveal that countries low in individualism and/or high in power distance share posts more than comment on them. Also, higher scores on individualism tend to be associated with the use of the funny emoticon responses. Finally, Hofstede’s dimensions can still have powerful predictors in social media. The results of this study shed further light on the debate whether or not cultural differences are becoming more/less significant in the increased inter-connectiveness and globalization in the world.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
National cultures,Social media marketing,Engagement
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UID/GES/00315/2019 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.