Publicação em atas de evento científico
Storymaking: an investigation on the process of co-created brand storytelling in the sporting goods industry
Daniela Langaro (Langaro, D.); Charlotte Hackenberger (Hackenberger, C.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
2019 Global Fashion Management Conference at Paris Proceedings
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
França
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2024-12-16 13:07)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Brand storymaking is the new, evolving buzzword in marketing and branding practice. The current study explores the evolving concept of brand storymaking as a highly relevant future branding and communications tool for the sporting goods industry (SGI). In response to increasing consumer involvement, the term of brand storymaking refers to brand storytelling in the context of co-creation. In recent years, brand storytelling has become an important content creative strategy in communications (Woodside, 2010; Lundqvist et al., 2013; Singh & Sonnenburg, 2012), with brands being promoted by means of stories which are created and distributed by marketers, in a one-to-many traditional approach (e.g. advertising campaigns).
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Brand storymaking,Co-creation,Sorting goods industry,Case study
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2019 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.