Artigo em revista científica Q1
The influence of brand experiences on consumer-based brand equity
Rita Pina (Pina, R.); Álvaro Dias (Dias, Á.);
Título Revista
Journal of Brand Management
Ano (publicação definitiva)
2021
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 51

(Última verificação: 2024-12-21 14:19)

Ver o registo na Web of Science®


: 4.1
Scopus

N.º de citações: 78

(Última verificação: 2024-12-17 17:56)

Ver o registo na Scopus


: 5.1
Google Scholar

N.º de citações: 211

(Última verificação: 2024-12-17 07:38)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
In markets where products and services have become similar, with no major functional differences, and where consumer choices are more and more influenced by emotional aspects rather than by rational thinking, experiences have surfaced as the main form of differentiation between companies. More than the inherent characteristics of products or services per se, brands become a source of differentiation of companies, with its role expanded from an assembly of attributes to a sum of experiences. This investigation in the experiential marketing area aims to understand the dimensions of the experiences that have an influence on consumers, and how do these experiences have influence consumer-based brand equity. Based on a quantitative study, the results show brand experience has a positive influence on consumer-based brand equity. Sensory and emotional experiences evidenced a higher influence in all the dimensions of brand equity. Multigroup analysis also show that intellectual experience triggers brand equity consumers in consumer with positive brand behaviour.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Experiential marketing,Branding,Brand equity,Consumer experience
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.