Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Título Livro
Encyclopedia of sustainable management
Ano (publicação definitiva)
2021
Língua
Inglês
País
Suíça
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
Corporate social responsibility (CSR) can be defined as a “concept whereby companies decide voluntarily to contribute to a better society and a cleaner environment” (European Commission 2001, p. 4). The basic notion of CSR “is the idea that it reflects the social imperatives and the social consequences of business success” (Matten and Moon 2008, p. 405). In that sense, the European Commission presented a new definition of CSR as “the responsibility of enterprises for their impacts on society” (European Commission 2011, p. 7).
The Communication of the European Commission at the end of 2011 underpinned the adverse effects of the economic and social crisis, as they have damaged consumer confidence and levels of trust in business and “have focused public attention on the social and ethical performance of enterprises” (European Commission 2011, p. 5).
CSR is an umbrella term overlapping with some and being...
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Business ethics,Sustainable development,Triple bottom line
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.