Artigo em revista científica Q4
In the shoes of accounting students: Perceptions of the skills needed for a successful career
Ana Lopes (Lopes, A. I.); Flávio Vinagre (Vinagre, F.);
Título Revista
Journal of International Business Education
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-04-23 10:42)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2024-04-22 09:02)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Students are an important stakeholder group in higher education institutions (HEIs). This paper aims to examine students’ perceptions of the most important skills for a successful career in the accounting profession, and to identify how these perceptions vary among students with different academic profiles. Focusing on undergraduate and masters students, the analysis of the data indicate that perceptions differ according to students’ educational accounting profiles (level of education, professional experience, and business school excellence). The results show that students are clearly aware of the skill sets required by recruiters, but assign them varying levels of importance. The results have practical implications for academia (enhancing the perceived skills to meet objectives), recruiters (contributing to shaping the skills of aspirants), and students (matching their views with that of industry requirements).
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Stakeholder theory,Accounting profession’ skills,Masters students’ perceptions,Bachelors students’ perceptions,Higher education universities (HEI)
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UIDB/00315/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.