Artigo em revista científica Q1
A text mining and topic modelling perspective of ethnic marketing research
Sérgio Moro (Moro, S.); Guilherme Pires (Pires, G.); Paulo Rita (Rita, P.); Paulo Cortez (Cortez, P.);
Título Revista
Journal of Business Research
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
--
Web of Science®

N.º de citações: 47

(Última verificação: 2024-11-19 18:33)

Ver o registo na Web of Science®


: 1.0
Scopus

N.º de citações: 57

(Última verificação: 2024-11-19 16:39)

Ver o registo na Scopus


: 1.1
Google Scholar

N.º de citações: 92

(Última verificação: 2024-11-18 13:11)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
This study presents an enhanced automated approach based on literature analysis and synthesis for establishing the dimensions of the ethnic marketing literature, covering a set of 239 journal articles published by nine major publishers. The approach reported is enhanced by two novel procedures to address previously identified limitations, namely: definition of a relevant dictionary based on both a sufficient lexicon extracted from a definition of the core theme and a conditional dictionary, with related but non-core terms; and a visually appealing pictorial representation to summarize the discovered topics. The application of the method to ethnic marketing indicates that ethnic marketing research is characterized by high conceptual heterogeneity, although a clear definition of “ethnic marketing” is imperative for research development. Overall, the paper advances an approach with considerable scalability advantages when compared with extant approaches, an important issue to consider when textual sources become big data.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Ethnic marketing,Filtering dictionaries,Literature analysis and synthesis,Literature dimensions,Text mining,Topic modelling
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
  • Geografia Económica e Social - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/MULTI/0446/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia
UID/PSI/03125/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.