Ciência_Iscte
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Acceptance of Online Education in Portugal and in the World: Before and During Covid-19
Título Revista
kriativ-tech
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Portugal
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Esta publicação não está indexada no Google Scholar
Esta publicação não está indexada no Overton
Abstract/Resumo
The model of education in Portugal and around the world is changing. Online education is not accepted by all, and it loses quality whether or not it is in a pandemic scenario. Therefore, this work of analysis and discussion aims to find out which the measures are most appropriate to be adopted to protect public health and at the same time maintain the quality of teaching and acceptance by all. The solution is based on a mixed teaching model, that is, some face-to-face classes and other in distance and e-learning classes, because online education has worse learning results than faceto-face education, according to experts in the field.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Online Education,Education Acceptance,Education and covid-19,Distance Learning,Face-to-Face Learning,E-Learning.
Classificação Fields of Science and Technology
- Ciências da Educação - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência_Iscte a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.
English