Artigo em revista científica
Advertising self-regulation and complaints: a comparative study in Portugal and Spain
Rui Estrela (Estrela, R.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
Título Revista
South Asian Journal of Marketing and Management Research
Ano (publicação definitiva)
2013
Língua
Inglês
País
Índia
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 6

(Última verificação: 2024-11-18 01:11)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
This paper aims to make an analysis of the present situation of advertising self-regulation in Portugal and Spain. For such we compared data provided by the Portuguese institute of advertising self-regulation (ICAP) with data from AutoControl (Spanish self-regulatory body) of Spain. We also conducted an in-depth individual interview. Portugal shows fewer complaints, which may indicate less informed or demanding consumers, and which clearly demonstrates that the Spanish consumer associations resort to their self-regulatory body to solve cases of illegal advertising. Official entities should be awake for the research results in order develop campaigns to raise awareness among consumers for the negative consequences of the illegal and no ethics advertising in the consumer’s life.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Advertise, Self-regulation, Complaint, Ethics, Communication

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.