Artigo em revista científica
An empiric analysis of the online market for the adventure travel tourism industry in Germany
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Eduardo Moraes Sarmento (Sarmento, E. M.); Constantin Witt-Dörring (Witt-Dörring, C.);
Título Revista
Tourism and Hospitality International Journal
Ano
2016
Língua
Inglês
País
Portugal
Mais Informação
Abstract/Resumo
The present article analyses the potential e-commerce in the tourism industry, particularly in the niche market of adventure travels. Tourists are increasingly booking travels using online platforms, especially Generation Y. This trend leads to the reduction the number of offline and traditional travel agencies and gives the opportunity to maximise the online travel market. E-commerce business is increasing as well as the market for adventure tourism. In this article we analyse existent online platforms for booking adventure travels and employ a survey to get the consumer perception about such platforms. The sample of 310 questionnaires analysed together with the nethnography conducted allow us to have useful information in order to better understand the phenomenon and give insights to managers and improve the service provided.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Adventure travel tourism,Online experience economy,Generation Y
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.