Publicação em atas de evento científico
Are new digital influencers ruining your business?: The effects of negative word-of-mouth initiated by social media new influencers in fashion on consumers´ intentions to purchase and recommend the brand
Daniela Souto (Langaro, D.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Ana Beatriz Paula (Paula, A. B.);
2019 Global Fashion Management Conference at Paris Proceedings
Ano
2019
Língua
Inglês
País
França
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Abstract/Resumo
The rise of social media new influencers (e.g. bloggers, instagrammers and youtubers) has imprinted major impact in marketing communication strategies, with companies realizing the potential of fostering relationships with these new digital influencers (Acar & Polonsky, 2007). The rationale behind doing marketing with influencers lays on reaching their audiences, while leveraging on influencers ́ credibility, referent and expert power for communicating brand messages (Tuten & Solomon, 2017). While communicating with their audiences, the new influencers tend to share brand related messages. Among them are product reviews which are propagated by means of electronic word-of-mouth (e-WOM) using media resources like Instagram posts, Instagram stories or YouTube vlogs.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Word-of-mouth,Online fashion influencer,Intentions to purchase,Recommend the brand
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2019 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.