Publicação em atas de evento científico
Assessing the sustainability of crowdfunding in social media and Google trends
Maria José Palma Lampreia Dos-Santos (Santos, M. J. P. L. dos.); Manuel Mota (Mota, M.); Maria de Fátima Ferreiro (Ferreiro, M. F.); Nawaz Ahmad (Ahmad, N.); Rizwan Ahmed (Ahmed, R. R.); Carlos Machado-Santos (Santos, C. M.); Emiliana Silva (Silva, E.); et al.
Advances in human factors, business management and leadership. Avances in Intelligent Systems and Computing
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Suíça
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 2

(Última verificação: 2024-12-19 06:57)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Abstract/Resumo
This paper aims to assess the degree to which sustainability, namely, economic, social, environmental and institutional dimensions are integrated within the public discourse on crowdfunding in social media and in Google Trends. The utilizing Social Media Analytics and Google Trends search queries, respectively, we track discussions on crowdfunding in user-generated content published in social media and analyse the Google Trends queries. Quantitative methodology, namely, multivariate analysis and econometric models was used, in order nowcast the insights about the importance of the sustainability dimensions in the crowdfunding. The results show an interesting trend of increasing popularity search terms in sustainability dimensions as a proxi of marketing strategies to involve the participants in the crowdfunding projects.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Business models,Crowdfunding,Google trends,Social media,Social media analytics,Sustainability
  • Ciências Físicas - Ciências Naturais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/SOC/03127/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Projetos Relacionados