Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Advances in human factors, business management and leadership. Avances in Intelligent Systems and Computing
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Suíça
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Esta publicação não está indexada no Google Scholar
Abstract/Resumo
This paper aims to assess the degree to which sustainability, namely, economic, social, environmental and institutional dimensions are integrated within the public discourse on crowdfunding in social media and in Google Trends. The utilizing Social Media Analytics and Google Trends search queries, respectively, we track discussions on crowdfunding in user-generated content published in social media and analyse the Google Trends queries. Quantitative methodology, namely, multivariate analysis and econometric models was used, in order nowcast the insights about the importance of the sustainability dimensions in the crowdfunding. The results show an interesting trend of increasing popularity search terms in sustainability dimensions as a proxi of marketing strategies to involve the participants in the crowdfunding projects.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Business models,Crowdfunding,Google trends,Social media,Social media analytics,Sustainability
Classificação Fields of Science and Technology
- Ciências Físicas - Ciências Naturais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UID/SOC/03127/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Projetos Relacionados
Esta publicação é um output do(s) seguinte(s) projeto(s):