Publicação em atas de evento científico
Authentic pride and museum appeal: A potent mix for boosting suggestions
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Andreia Figueiredo e Silva (Figueiredo e Silva, A.);
17th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business: Conference Readings: Book Proceedings
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
Grécia
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2025-12-05 02:35)

Ver o registo no Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Overton

Abstract/Resumo
The journey of a visitor is a fluid process that encompasses experiences before, during, and after the visit (Falk and Dierking, 1992; Sheng and Chen, 2012). A museum is also a journey for a visitor and can confer a kind of cool factor. Warren and Campbell (2014) identified key characteristics of ‘cool’ things or ideas that are widely agreed upon in literature. Firstly, coolness is a social construct, as objects and individuals are only deemed cool if perceived as such by others. Secondly, coolness is subjective and dynamic.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Authentic pride,Museum,Virtual reality
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência_Iscte a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.