Artigo em revista científica Q1
Brand Coolness
Caleb Warren (Warren, C.); Rajeev Batra (Batra, R.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Richard P. Bagozzi (Bagozzi, R. P.);
Título Revista
Journal of Marketing
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
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Abstract/Resumo
Marketers strive to create cool brands, but the literature does not offer a blueprint for what brand coolness means or what features characterize cool brands. This research uses a mixed-methods approach to conceptualize brand coolness and identify a set of characteristics typically associated with cool brands. Focus groups, depth interviews, and an essay study indicate that cool brands are perceived to be extraordinary, aesthetically appealing, energetic, high status, rebellious, original, authentic, subcultural, iconic, and popular. Nine quantitative studies (surveys and experiments) develop scale items to reliably measure the component characteristics of brand coolness, show that brand coolness influences important outcome variables, including consumers’ attitudes towards, satisfaction with, intentions to talk about, and willingness-to-pay for the brand, and demonstrate how cool brands change over time. At first, most brands become cool to a small niche, at which point they are perceived to be more subcultural, rebellious, authentic, and original. Over time, some cool brands become adopted by the masses, at which point they are perceived to be more popular and iconic.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Attitudes,Authenticity,Brands,Coolness,Niche,Scale development,Structural equation modeling
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2019 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.