Artigo em revista científica Q1
Cause-related marketing in the digital era: how enterprises can deal with international campaigns in individualist versus collectivist countries
João Guerreiro (Guerreiro, J.); Sandra Loureiro (Loureiro, S.);
Título Revista
Voluntas
Ano
2020
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2022-05-16 12:57)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2022-05-16 18:33)

Ver o registo na Scopus


: 0.2
Google Scholar

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2022-05-13 18:36)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The purpose of the paper is to (i) analyze how different users of social media (Twitter) interact and spread cause-related communication and (ii) explore how people search for cause-related marketing campaigns online, allowing a comparison between individualist and collectivist cultures. A social network analysis was used to map the different types of networks created by online users. A second in-depth study on how online users search for cause-related marketing campaigns used a 5-year analysis. Online users in individualist countries are more engaged with a broader community than those in collectivist countries who focus their attention on a narrower set of CRM messages. These findings are useful insights for companies and charities, which should adopt different strategies depending on the culture.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Cause-related marketing,Social network,Brand management,Cultural differences,Digital era
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
  • Sociologia - Ciências Sociais
  • Ciências Políticas - Ciências Sociais
  • Geografia Económica e Social - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UIDB/00315/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.