Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Título Revista
Ecological Indicators
Ano (publicação definitiva)
2015
Língua
Inglês
País
Países Baixos (Holanda)
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
This paper examines consumer triggers towards sustainable consumption behaviours, proposing Consumer Sustainability Consciousness as a new construct that allows us to understand what drives the conscious consumption of sustainable products and services, in an integrated "Triple Bottom Line" perspective. Consumer Sustainability Consciousness is proposed as a five-dimensional construct involving: Sense of Retribution; Access to Information; Labelling and Peer Pressure; Health Issues; and Crisis Scenario. The proposed construct was defined using the C-OAR-SE procedure and measured and validated using both Exploratory and Confirmatory Factor Analysis. As a result, a 19-item scale is proposed to measure Consumer Sustainability Consciousness; theoretical and practical implications of the study are also discussed.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
C-OAR-SE,Confirmatory Factor Analysis,Consumer behaviour,Consumer Sustainable Consciousness,Sustainability
Classificação Fields of Science and Technology
- Ciências da Terra e do Ambiente - Ciências Naturais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UID/GES/00315/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.