Ciência-IUL
Comunicações
Descrição Detalhada da Comunicação
Corporate social responsibility initiatives influence customer awareness and empowerment
Título Evento
GAMMA-Global Marketing Conference-Bridging Asia and the World: Searching for Academic Excellence and Best Practice in Marketing and Management
Ano (publicação definitiva)
2018
Língua
Inglês
País
Japão
Mais Informação
--
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Esta publicação não está indexada no Google Scholar
Abstract/Resumo
The traditional approaches on corporate social responsibility communication are
revealing to be unable of raising awareness and increasing stakeholders’
empowerment, often failing to improve positive relationships with consumers. In this
study, the digitally co-created CSR activities will be explored using a more general
approach, which will also take into consideration these philanthropic activities, i.e. the
activities where companies invite stakeholders to participate in the resolution of a
social issue but without asking them to buy the brand’s products.
Moreover, in the present study, interactivity and freedom of cause' choices are both
believed to be two mechanisms that play a key role in generating more empowered
stakeholders, with increased propensity for participating in co-created CSR initiatives.
Therefore, it is important to analyse digitally co-created CSR activities since it may
represent a major opportunity for organizations to add value and meaning to
stakeholders (and even for society at large), where the two parties work together to
solve a social issue.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.