Artigo em revista científica Q3
Creating value for customers through engagement and participation in brand communities
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Ana Regina Pires (Pires, A. R.); Hans Ruediger Kaufmann (Kaufmann, H. R.);
Título Revista
International Journal of Business Performance Management
Ano
2015
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 3

(Última verificação: 2019-09-13 07:09)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 4

(Última verificação: 2019-09-13 09:18)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
The phenomenon of be engaged and participate in brand communities is not yet well–known. This study carries out a systematic literature review to get the major construct that could explain the mentioned phenomenon and the consequences to the brand. Therefore, the aim of this study is to contribute for a better understanding of antecedents and impacts of engagement and participation in brand communities. Data was collected using an online survey. The link of the questionnaire was sent through the community websites to all registered members of brand communities in study. The findings reveal that brand relationship quality is an important initiator of the process, together with the brand identification, the presence of other members and satisfaction. Being engaged, a member tends to be more active in participating in the community, which in turn improve the brand knowledge, the brand loyalty and word–of–mouth.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Brand relationship quality,Satisfaction,Participation,Engagement,Brand identification,Brand communities,Brand knowledge,Brand loyalty,Word–of–mouth,WoM,Value creation
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.