Other publications
Critérios de Avaliação
Domingos Fernandes (Fernandes, D.);
Journal/Book/Other Title
Folha de apoio à formação - Projeto de Monitorização, Acompanhamento e Investigação em Avaliação Pedagógica (MAIA)
Year (definitive publication)
2021
Language
Portuguese
Country
Portugal
More Information
Web of Science®

This publication is not indexed in Web of Science®

Scopus

This publication is not indexed in Scopus

Google Scholar

This publication is not indexed in Google Scholar

Abstract
Os critérios e as descrições dos seus diferentes níveis de consecução são bastante relevantes para que os alunos compreendam o que é expectável que aprendam e o que é tido em conta na avaliação do seu trabalho. É a partir deles que se pode distribuir feedback de elevada qualidade a todos os alunos. Não se devem confundir critérios com descrições dos níveis de consecução, isto é, com os descritores ou indicadores. Os critérios nunca são valorativos e, por isso, nunca se podem confundir com os descritores do desempenho dos alunos. Mas ambos são fundamentais numa avaliação pedagógica eminentemente criterial e constituem um importante meio para assegurar a qualidade das avaliações internas.
Acknowledgements
--
Keywords
Avaliação Educacional,Critérios de Avaliação,Ensino,Aprendizagem,Formação de Professores

With the objective to increase the research activity directed towards the achievement of the United Nations 2030 Sustainable Development Goals, the possibility of associating scientific publications with the Sustainable Development Goals is now available in Ciência-IUL. These are the Sustainable Development Goals identified by the author(s) for this publication. For more detailed information on the Sustainable Development Goals, click here.