Capítulo de livro
Developing Underground Heritage Business Models. Creative tourism as a strategy for the UBH promotion
Álvaro Dias (Dias, Á.);
Título Livro
Underground Built Heritage Valorisation. A Handbook
Ano
2021
Língua
Inglês
País
--
Mais Informação
--
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2022-06-22 04:11)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
This article crosses two themes: the development of business models and the creative tourism, with the objective of presenting a framework to increase the competitiveness of an underground heritage site competitiveness. A business model incorporates a plan for the successful operation of a business, detailing the core elements, such as, the value proposition, sources of revenue, target segments, products, and financing. Amit and Zott [1] define business model as the design of transactions conducted by an organization, represented by the content, structure and governance of all the organization activities and processes to create value through the exploration of business opportunities. This model can be combined with the NICE framework, a mnemonic referring to Novelty, Lock-in, Complementarities and Efficiency, considered as the four value-generating dimensions of a business model [2].
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Business Models,Creative Tourism,Heritage,Cultural Tourism,Value Creation
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.