Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Emotional gaming
Título Livro
Emotional gaming
Ano (publicação definitiva)
2013
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
In recent years, research on the psychology of gaming has examined the negative and positive outcomes of playing video games. Thus far, a variety of affective phenomena have been investigated. In this chapter we will continue this exploration by examining the emotions elicited by the act of playing video games. Because the study of emotions must rely on different type of methods, including subjective self-reports (e.g., description of feelings), neuropsychophysiological measurements (e.g. electromyography, skin conductance, heart rate, event-related potentials, functional magnetic resonance imaging), biological markers (e.g. cortisol, testosterone) and behaviours (e.g., facial expressions), we will cover all these distinct methods. We will explore how dimensional and categorical models of emotions have been used to identify the emotional responses of players, including their enjoyment experience. Expanding upon past research findings we will also discuss the social implications of gaming and suggest areas for future research.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Classificação Fields of Science and Technology
- Ciências Físicas - Ciências Naturais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.