Publicação em atas de evento científico
Engaging tourists with museums in the destination Lisbon
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Eduardo Sarmento Ferreira (Ferreira, E. S.);
Proceedings of ANZMAC 2016 - Marketing in a Post-Disciplinary Era
Ano (publicação definitiva)
2016
Língua
Inglês
País
Austrália
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2024-11-18 01:11)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The aim of this study is to analyze the relationships among the concepts of serious leisure and museum prestige on engagement with museums, pleasant emotions, memory, and word-of-mouth among Lisbon tourists. Findings reveal that reflective motivations are one important driver of engagement. Be engaged with museums lead to create positive emotions and memories, which, in turn, contribute to the willingness to communicate and recommend the Lisbon museums to others.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Engagement,Serious leisure,Prestige,Museum,Tourists
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia