Artigo em revista científica Q1
Engaging with omnichannel brands: The role of consumer empowerment
Omar S. Itani (Itani, O. S.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Zahy Ramadan (Ramadan, Z.);
Título Revista
International Journal of Retail & Distribution Management
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 19

(Última verificação: 2024-11-21 13:23)

Ver o registo na Web of Science®


: 3.5
Scopus

N.º de citações: 20

(Última verificação: 2024-11-18 09:47)

Ver o registo na Scopus


: 3.0
Google Scholar

N.º de citações: 33

(Última verificação: 2024-11-18 01:11)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Purpose: This study aims to integrate brand and retailer levels variables to examine the direct and indirect relationships between omnichannel retailing and consumer engagement. Design/methodology/approach: Survey data are collected from a sample consumers of different omnichannel retailing brands operating in the skin care industry. Partial least squares structural equation modeling is utilized. Findings: The study finds brand channels' integrated interactions (process and content consistency) to increase consumer brand engagement. Findings show retailer consumer empowerment to intensify the impact of omnichannel retailing on consumer engagement. Results also show brand channels' integrated interactions to increase consumer brand familiarity, which mediates the effect of omnichannel retailing on consumer engagement. Originality/value: This study suggests that integrating brand- and retailer-level variables is vital to understand the effect of omnichannel retailing on consumer engagement. The study concludes that for successful omnichannel strategy, collaboration between brands and retailers is imperative.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Omnichannel retailing,Integrated interactions,Consumer engagement,Consumer empowerment,Brand familiarity,S-O-R framework
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.