Artigo em revista científica Q1
Entrepreneurship education in a poverty context: an empowerment perspective
Susana Correia Santos (Santos, S. C.); Xaver Neumeyer (Neumeyer, X.); Xaver Neumeyer (Neumeyer, X.); Michael H. Morris (Michael H. Morris);
Título Revista
Journal of Small Business Management
Ano (publicação definitiva)
2018
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 57

(Última verificação: 2024-05-07 17:24)

Ver o registo na Web of Science®


: 1.9
Scopus

N.º de citações: 76

(Última verificação: 2024-05-03 19:34)

Ver o registo na Scopus


: 2.5
Google Scholar

N.º de citações: 138

(Última verificação: 2024-05-04 22:51)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Empowerment is an important but understudied phenomenonExperiential Learning in entrepreneurship education. We integrate literatures on empowerment theory and experiential learning to propose a conceptual model of empowerment‐based entrepreneurship education. The concept of entrepreneurial empowerment is introduced as a cognitive state characterized by meaning, competence, self‐determination, and impact toward entrepreneurial activities. The model proposes that empowerment has a mediating role in the relationship between experiential learning approaches in a poverty context and the acquisition of learning outcomes. The model is illustrated using an entrepreneurship and adversity program that supports local low‐income individuals in starting and growing their ventures.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia