Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
13th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business: Business theory and practice across industries and markets
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
--
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
The aim of the current study is to analyze tourist engagement with music festivals and their psychological well-being is achieved through surprise consumption, positive affect, arousal delight and satisfaction. A sample of 394 usable questionnaires allow us to understand that surprising consumption, arousal, positive affect and satisfaction are very important drivers to engage visitors to music festivals. Engaged tourists are more willing to reach a positive psychological well-being.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Tourist engagement,Surprising consumption,Emotional states,Psychological well-being,Music festival
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UIDB/00315/2020 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.