Publicação em atas de evento científico
Exploring drivers of psychology well-being at music festivals
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Sara Duarte e Silva (Silva, S. D. e.);
13th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business: Business theory and practice across industries and markets
Ano
2020
Língua
Inglês
País
--
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2022-06-28 09:17)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2022-06-25 19:38)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The aim of the current study is to analyze tourist engagement with music festivals and their psychological well-being is achieved through surprise consumption, positive affect, arousal delight and satisfaction. A sample of 394 usable questionnaires allow us to understand that surprising consumption, arousal, positive affect and satisfaction are very important drivers to engage visitors to music festivals. Engaged tourists are more willing to reach a positive psychological well-being.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Tourist engagement,Surprising consumption,Emotional states,Psychological well-being,Music festival
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UIDB/00315/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.