Capítulo de livro
Fuzzy TOPSIS method for a tourism destination
Tolga Genç (Genç, T.,); José Filipe (Filipe, J.);
Título Livro
MCDM methods for business and management
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Canadá
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-05-08 20:10)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
In this study, we intended to create a methodology in order to have a Multi Criteria approach for choosing a tourist destination region or place as Multi Criteria Decision Making (MCDM) is widely used to outrank, choose or cluster the alternatives with respect to multiple criteria and, in general, refers to making decisions among multi alternatives in the presence of multiple, usually conflicting criteria. Conflicting criteria often makes the problem difficult to decide and select the best alternative among the possible choices. To do this, we propose a Fuzzy TOPSIS Method to choose a Tourism destination in Portugal.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Fuzzy TOPSIS Method,Tourism destination,Fruzzy numbers,Fruzzy sets
  • Matemáticas - Ciências Naturais
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.