Artigo em revista científica Q2
How corporate social responsibility initiatives in social media affect awareness and customer engagement
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); João Lopes (Lopes, J.);
Título Revista
Journal of Promotion Management
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 40

(Última verificação: 2024-12-22 14:21)

Ver o registo na Scopus


: 2.7
Google Scholar

N.º de citações: 69

(Última verificação: 2024-12-22 07:15)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The aim of this study is to explore if organizations that engage stakeholders in social media with co-creative approaches (allowing them to be active participants and decision-makers in their online corporate social responsibility (CSR) activities) can be more effective in building awareness, increasing stakeholders’ empowerment and participation levels, than firms who use the conventional design and communication of these activities, where the stakeholder has no participation in the process and is merely taken as a passive agent. Thus, a real online participatory CSR initiative is examined through an online questionnaire, which gathered 322 valid responses. Results provide evidence that co-creating socially responsible activities in social media can increase not only the awareness for such actions, but also increase empowerment, participation levels, positive word-of-mouth dissemination, and reinforce consumer-brand ties in the process.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Corporate social responsibility,Co-creation,Social media,Communication,Customer engagement
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2019 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.