Publicação em atas de evento científico
How the mind perception of artificial intelligence in smart devices affects customer-brand relationships
João Guerreiro (Guerreiro, J.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
AIRSI2020 Conference Proceedings
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Espanha
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Abstract/Resumo
Artificial Intelligence (AI) has grown from an established science with active research focused on improving its techniques and algorithms to being embedded in our daily lives. In 2022, the investment on AI systems is expected to reach a total of $77.6 billion (IDC, 2019) and today, there are many examples of AI systems being embedded in self-driving cars, surveillance cameras and in voice-assistant smart devices. Despite the concerns regarding data privacy, consumers value the benefits of an integrated smart society that reduces the effort of repetitive tasks and increases convenience and performance (TechCrunch, 2019).
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Artificial intelligence,Mind perception,Smart devices,AA theory
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.