Outras publicações
How to increase rural NEETs professional involvement in agriculture? The role of vocational training packages improvement
Francisco Simões (Simões, F.);
Título Revista/Livro/Outro
Green economy: Challenges and opportunities for rural NEETs
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Portugal
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-04-19 06:19)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The aim of this presentation is to explore how training experiences in agriculture can be tailored to improve the prospects of low-qualified, rural youths who are neither in employment, nor in education or training (NEET) being involved in the sector. Based on two qualitative sequential studies, we found that: (a) low-qualified rural NEETs depict negative perceptions about agriculture; these negative perceptions are similar, in content, to those reported in other studies by youths originating in (sub)urban areas; and (b) a strong participatory stand to design and run training for agriculture has the potential to tailor packages that improve outreaching these youths. This approach can prevent rural NEETs negative representations about the sector and may tackle the mismatch between training offer and local economy opportunities.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
COST 18213 COST Action 18213

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.