Capítulo de livro
Incorporating VR, AR and related technologies in tourism industry: State of the art
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Eduardo Sarmento Ferreira (Ferreira, E.S.); João Rosário (Rosário, J. F.);
Título Livro
Managerial challenges and social impacts of virtual and augmented reality
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
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Abstract/Resumo
The current chapter intends to expose the importance of tourism in the world economy, (ii) give an overview of what academic and practitioners are doing regarding the use of engagement-facilitating technologies in tourism, and (iii) suggest avenues for further research. Thus, first the authors give insights about the evolution and important of tourism. After that, the chapter presents an overview of the state of the art on the use of engagement-facilitating technologies (mainly virtual and augmented reality) in research. The examples of applications of engagement-facilitating technologies come next. In the end, the authors suggest future research directions and present the conclusions.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
World tourism,Virtual reality,Augmented reality,Internet of things,Artificial intelligence,TAM,SOR
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.