Artigo em revista científica Q2
Innovation networks on aeronautical portuguese heritage: a collaborative destination marketing approach
Raquel Palhais (Palhais, R.); Isabel Caetano (Caetano, I.); Álvaro Dias (Dias, Á.); Renato Pereira (Pereira, R.);
Título Revista
PASOS Revista de Turismo y Patrimonio Cultural
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Espanha
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 2

(Última verificação: 2024-12-22 09:17)

Ver o registo na Web of Science®


: 4.0
Scopus

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2024-12-22 00:31)

Ver o registo na Scopus


: 0.9
Google Scholar

N.º de citações: 2

(Última verificação: 2024-12-21 23:08)

Ver o registo no Google Scholar

Títulos Alternativos

(Espanhol/Castelhano) Redes de innovación sobre patrimonio aeronáutico portugués. Un enfoque de marketing de destino colaborativo

Abstract/Resumo
This study intends to develop a tourism product by adding value to Portuguese aeronautical resources, contributing to existing knowledge by: i) exploring aeronautical heritage as a collaborative destination marketing: the Portuguese Aeronautical Route (PAR); ii) developing tourism product through innovation networks. The PAR incorporates collaborative destination marketing and proposes a product that could qualify Portuguese heritage. Our findings suggest the opportunity to promote the country as an aeronautical destination brand, supported by a multi-destination route. The PAR also enables a continuous resource valorisation and ensures sustainability by involving collaboration which feeds an innovation cycle and reinforces its marketing potential.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Innovation networks,Aeronautical heritage,Aeronautical tourism,Collaborative destination marketing
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais