Autor de livro
Lifestyle Entrepreneurship in Tourism Innovations, Sustainability, and Marketing Practices
Álvaro Dias (Dias, Á.);
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2025-11-28 12:27)

Ver o registo no Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Overton

Abstract/Resumo
This book delves into the emerging field of tourism lifestyle entrepreneurship exploring its unique characteristics, challenges, and contributions to the tourism industry and broader economy. Designed for both academic researchers and aspiring entrepreneurs, this book provides a nuanced understanding of the motivations, innovations, and sustainability practices that define this sector. It examines the distinct qualities that set lifestyle entrepreneurs apart from traditional business owners, highlighting their pursuit of personal fulfilment and work-life balance alongside financial success.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Lifestyle entrepreneurship Tourism lifestyle entrepreneur Sustainable tourism Tourism marketing Regenerative management Local development Destination development Entrepreneurial skills Work-life balance
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Referências nos Media Relacionadas

Esta publicação está associada ao(s) registo(s) de referências nos media seguinte(s):

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência_Iscte a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.