Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Little “We’s”: how common identities improve behavior differently for ethnic majority and minority children
Título Revista
Group Processes and Intergroup Relations
Ano (publicação definitiva)
2021
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
This field experiment tested whether inducing common inclusive representations (i.e., one group, dual identity) during contact influences intergroup relations differently for ethnic majority and minority children by changing their metaperceptions and intergroup emotions differently. White (N = 113) and Black (N = 111) 8- to 10-year-old children were exposed to interactive mixed-ethnicity sessions in schools emphasizing either categorization as one group (national group), dual identity (national group with ethnic subgroups), or two ethnic groups. Overall, as predicted, for White children, one-group, but not dual-identity perceptions, improved behavioral intentions by influencing metaperceptions. For Black children, dual-identity, but not one-group, perceptions improved behavioral intentions through metaperceptions. Contrary to the expected, both dual-identity and one-group perceptions were associated with White and Black children’s intergroup emotions.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Commom ingroup identity,Intergroup emotions,Majority versus minotity status,Metaperceptions
Classificação Fields of Science and Technology
- Psicologia - Ciências Sociais
- Sociologia - Ciências Sociais
- Ciências da Comunicação - Ciências Sociais
- Outras Humanidades - Humanidades
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
SFRH/BPD/40967/2007 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
PTDC/PSI/71165/2006 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.