Artigo em revista científica Q1
Negative film plot and tourists' image and intentions: the case of City of God
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Arthur Filipe Barbosa de Araújo (de Araújo, A. F. B.);
Título Revista
Journal of Travel and Tourism Marketing
Ano
2015
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 6

(Última verificação: 2020-02-18 04:41)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 7

(Última verificação: 2020-02-17 11:39)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
This study aims to contribute to the understanding of the effects of films with a negative plot on tourists’ cognitive and affective image about Brazil and behavioral intentions of visiting the country. The film selected is City of God, one of the most internationally acclaimed motion pictures produced in Brazil. The results suggest that films with a negative plot tend to negatively reinforce the viewers’ evaluations of the image attributes, although the influence on the general image tends to be subtle. Moreover, it was concluded that in the case of films with a negative plot, the imagery of landscapes is the element that is most likely to increase visiting intention.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Destination image,Film-tourism,Brazil,City of God
  • Outras Ciências Sociais - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.