Artigo em revista científica Q1
Engaging with (vs. avoiding) personalized advertising on social media
Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Linda D. Hollebeek (Hollebeek, L. D.); Raouf Ahmad Rather (Raouf, A. R.); Luis Ruivo (Ruivo, L.); Kristel Kaljund (Kaljund, K.); João Guerreiro (Guerreiro, J.);
Título Revista
Journal of Marketing Communications
Ano (publicação definitiva)
N/A
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-05-02 06:35)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-05-05 03:21)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
This study investigates binomial consumer brand engagement (vs. advertising avoidance) in the social media context. Grounded in social exchange theory, the relationships between personalized advertising, information control, privacy concerns, advertising avoidance, and consumer brand engagement are analyzed by drawing on a survey comprising n = 429 participants. The findings reveal that personalized advertising boosts brand engagement while also reducing privacy concerns. Additionally, it has been discovered that privacy concerns do not have a significant impact on consumers’ engagement with a brand. Overall, this study demonstrates that consumers can recognize personalized advertising and are open to relying on it.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Consumer brand engagement,Personalized advertising,Perceived personalization,Information control,Privacy concerns,Advertising avoidance
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.