Ciência-IUL
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Descrição Detalhada da Publicação
2020 Global Marketing Conference at Seoul Proceedings
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Coreia do Sul
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Abstract/Resumo
While Brand Love has been extensively studied, Brand Hate is still in the early stages
of its theoretical development. Aiming to reduce that gap, this project has three main
goals: first, conduct a thorough literature review, seeking to consolidate what has been
written about the concepts of love, hate, brand love, brand hate and several supportive
elements such as emotions, consumer-brand relationships, brand and anti-brand
communities; second, perform and code multiple semi-structured/in-depth interviews,
analyse and discuss the Portuguese costumer’s perception on the topic and link it with
academia; third, build a literate crossing between Marketing and Linguistics that can
be used by future studies. Supporting these objectives is the Constructivist Grounded
Theory methodology. Among the findings generated by this process, seven facets were
uncovered: emotions are essential to the shopping experience; there is an occasional
contemporaneity between diverse elements of Active Brand Hate; Negative Past
Experiences was the most cited antecedent of Brand Hate; it is possible to turn Brand
Hate into neutral or positive relationships, but so is the inverse; Negative Double
Jeopardy should be divided into parcels; Oppositional Brand Loyalty ought be tested
as another antecedent; there are dissimilar types of Brand Hostages.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Brand hate,Emotions,Consumer-brand relationships,Anti-branding communities
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
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UID/GES/00315/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.